פרסום באינטרנט

 

איך ולמה צריך פרסום באינטרנט

כמו כל בעל עסק, בעל מוצר או סתם מישהו שיש לו רעיון ורוצה שכמה שיותר יחשפו אליו, צריך קהל על ידי פרסום באינטרנט.

פרסום באינטרנט הוא כלי שנמצא בחיינו די הרבה שנים אך למרבה הפליאה,אחוז קטן ממנו מנוצל לטובת פרסום.

במאמר הנ"ל אנסה לעזור כיצד לנצל את המדיה האינטרנטית לקידום העסק שלך בתקווה שתוך זמן קצר ועם חשיבה אסטרטגית נכונה לעסק שלך, ההכנסות יגדלו ולא תבין למה לא עשית את זה קודם .

נתחיל עם שאלון עצמי של שלושת השאלות החשובות ,שעם התשובות הרלוונטיות יהיה אפשר להתקדם :

1) קביעת תקציב ומטרות – מה אני רוצה להשיג? 

האם אני רוצה להגדיל את מספר הלקוחות? האם אני רוצה לחשוף יותר אנשים למוצר שלי ולממן אותו?

האם אני רוצה לשתף אנשים בשירות של מישהו אחר?

2) ניתוח ומיפוי שוק (פילוח) – מיהו הקהל שלי ואיפה הוא נמצא?

האם הקהל שלי נמצא באתרי ספורט?

באתרי הכרויות?

באתרי חיפוש בעלי מקצוע?

באתרי חדשות?

3) מיפוי אפשרויות פרסום – בחירת אפשרויות פרסום?

האם צריך אתר משל עצמי? האם יש צורך רק בשטח פרסום אצל בעלי אתרים קיימים (בשפה המקצועית שטח פרסום נקרא "באנר" ) ? או שצריך את שניהם ביחד.

לאחר שסיימנו לענות על השאלות המכווינות, עכשיו צריך בעצם לבחור דרך לבצע זאת וגם כאן צריך לבצע זאת בחוכמה.

שלב ראשון : יצירת קשר עם מנהלי אתרים רלוונטיים

לכל אתר יש "צור קשר" לפנות שם למנהלי האתר ולבקש בירור עומק – קבלת סטטיסטיקות של כניסות יומיות, ובכלל כמה רשומים לאותו אתר .

שלב שני: משא ומתן – מיקוח על מחיר, תכניות, חשיפה וכו'

שוק הפרסום רחב ומלא תחרות, לגשת לבעל האתר שמציע לך את הכי הרבה זמן חשיפה ,גודל ומיקום בולט של הבאנר שלך.

שלב רביעי: יצירת קמפיין – מסר, מטרה, גרפיקה

האם בעל אותו אתר עובד עם מעצב משלו ,או שמבקש ממך להביא מעצב משלך, עליך לברור את העברת חומרים רלוונטיים לפרסום, לבחור ביחד עם המעצב את המסר של המודעה, את הגרפיקה ובכלל שתהיה עם האצבע על הדופק כי טעות בפרסום יכולה להשליך על איכות העסק שלך.

שלב חמישי ואחרון: מעקב אחר הפרסום ואפקטיביות הפרסום

לבדוק תמיד חשיפה למודעה שלך, סטטיסטיקת כניסות, אלו לקוחות פנו אלי בעקבות אותו פרסום באתר א' ואלו לקוחות פנו אלי בעקבות אותו פרסום באתר ב'  ובהתאם למוצר שלי לקבל החלטות באופן דימני ובהתאם ואם יש צורך אף לשנות את אופן הפרסום.

לסיכום…

פרסום באינטרנט חי ובועט ולא עושה רושם שייעלם בקרוב. אם אין את הזמן והרצון להתעסק עם זה בעצמך יש אפשרות תמיד להיעזר באנשי מקצוע.

למי שרוצה לעשות את זה בעצמו -אל תאמינו למיתוסים שפרסום באינטרנט מצריך הון גדול כדי להתחיל.
נהפוך הוא – חפשו את האתרים הקטנים, הנישתיים, אלו שממש לא רגילים שמתקשרים אליהם ושואלים אותם על פרסום.
נהלו משא ומתן וקבלו מחיר טוב.
אין סיבה שתשלמו הון תועפות על פרסום לקהל לא ממוקד, כאשר יש אתרי נישה שיתנו לכם תוצאה הרבה יותר טובה לכל שקל שתשקיעו.

בהצלחה !